Domov arrow Komentarji arrow Z Balkana nam prihaja turbofolk in verski dialog
Glavni meni
Domov
Objave
Datoteke
Vprašanja
Pristopnica
Komentarji
Kontakti
Kje smo?
E-pošta
Iskanje
Ne spreglejte
Elektronski bilten
Ramadanski post
Kur'an
Suna

Get the Flash Player to see this player.
Flash Image Rotator Module by Joomlashack.
Image 1 Title
Image 2 Title
Image 3 Title
Image 4 Title
Image 5 Title


Z Balkana nam prihaja turbofolk in verski dialog Natisni E-pošta
ImageOkrogla miza o vlogi islama v sodobnih družbah, Dvorana Slovenskega etnografskega muzeja, Sodelujoči: imam Abduljalil Sajid, imam Feisal Abdul Rauf, reisu-l-ulema dr. Mustafa Cerić, mag. Nedžad Grabus.
Svoje poglede na vlogo islama v sodobnih družbah predstavili člani iniciativ za medkulturni in medreligijski dialog
.

Danes obstaja v svetu veliko število multireligijskih svetov za dialog. Kot pravi dr. Enes Karić (Ljiljan, november 2004), je prišlo do prave »eksplozije dialoga«, vendar to ne pomeni, da se je zmanjšal »dialog eksplozij«.

Ko je pred kakšnim letom dr. Cerić govoril o podobni temi v hotelu Astral, je povedal, da »sonce vzhaja na vzhodu kot tudi vse religije prihajajo z vzhoda«. Ena od lastnosti nekaterih verskih voditeljev je dvosmiselnost v govoru, zaradi česar ne vemo, kaj je Cerić s tem želel povedati. Točno je, da islam, krščanstvo in judaizem pa tudi hinduizem in budizem prihajajo z vzhoda. Vendar je tudi res, da se Balkan nahaja vzhodno od Slovenije, zato lahko to misel razumemo tudi kot sporočilo, da bo tudi »verski dialog«, tako kot religije, prišel v Slovenijo z vzhoda – tokrat z Balkana. Napoved se je očitno uresničila. Protagonisti »verskega dialoga« prihajajo ravno preko Balkana in nezadržno prodirajo naprej proti »mračnemu Zahodu«, prinašajoč mu drugič v zgodovini svetlobo vzhoda.
    Potreba za dialogom nedvomno obstaja, vendar je že nekaj časa jasno, da so »dialogi o dialogih« pogosto samo prazne poze. Tako kot je pomembno voditi dialog, je pomembno tudi kdo in na kakšen način ga vodi. Razlog slabega vpliva takšnih sesij je nekredibilnost tistih, ki vodijo dialog in o njem govorijo. Dr. Adnan Silajdžić, profesor teologije na Fakulteti za islamske vede v Sarajevu, pravi (Dani, maj 2006), da dr. Cerić govori eno na Vzhodu in drugo na Zahodu. Tudi osebno sem se prepričal, da dr. Silajdžić ne govori brez osnove. Ko je razlagal predlog za mojo zamenjavo s pozicije muftija v Sloveniji, je Cerić povedal: »Ni on mufti nemuslimanom« in pri tem mislil na mojo odprtost v komunikaciji z javnostjo (ki je nemuslimanska).
    Kaj lahko pričakujemo od »dialoga«, ki se vodi s figo v žepu?! To je samo poza in kič. Takšne predstava spadajo prej v kategorijo zabave kot v resno aktivnost. Resnici na ljubo je potrebno povedati, da Cerić ni edini verski vodja, ki misli eno in dela drugo.
    Vendar, ko govorimo o dialogu, ki ga spodbujajo muslimani, se mi zdi da je večji problem nekaj drugega. Da bi človek vodil dialog z drugimi, je potrebno, da najprej na nek način vodi dialog s samim seboj. Dialog z drugimi je izraz civilizacijske ravni, ki jo določena skupnost doseže. Vez med vero in civilizacijo je nedvomna. Vera je bila v zgodovini osnova, izhodišče civilizacije. To je primer tudi z odnosom med islamom in islamsko civilizacijo. V zenitu islamske civilizacije v 10. stoletju je bilo do visoke stopnje razvito prevajanje del antične filozofije (Aristotela, Platona idr.). Stagniranje razvoja islamske civilizacije, tj. stagniranje islamskega sveta je imelo za posledico izgubo sposobnosti za medkulturni dialog. Ni nobenega dvoma, da je najmanj sumljiva vrsta dialoga, ki prihaja s področja, na katerem se ne spoštujejo osnovna civilizacijska načela. Kot se moramo navaditi na današnje dramatične klimatske spremembe, moramo očitno sprejeti tudi dejstvo, da nam z Balkana prihaja turbofolk – in verski dialog.
    Vloga islama v modernih družbah je površno zastavljena tema. Predpostavljamo, da se misli na »vlogo islama v zahodnih družbah«, kar je nekaj povsem drugega v odnosu na npr. vlogo islama v modernem Egiptu. Eno je sigurno: problem adaptacije islamskih skupnosti v Evropi ne bodo rešili verski konservativci niti voditelji, ki podrejajo vero sebi namesto, da podredijo sebe veri. Zato skoraj komično zgleda upanje Zahoda, da bodo integracijski problem razrešili ljudje, ki na stvari gledajo skozi prizmo krute verske avtoritete. Svet potrebuje verske voditelje novega tipa. Brez mask za »naše« in »njihove«.

Osman ef. Đogić




  Napiši prvi komentar

Samo registrirani uporabniki lahko pišejo komentarje.
Prosim, prijavite se ali registrirajte.

Powered by AkoComment Tweaked Special Edition v.1.4.6
AkoComment © Copyright 2004 by Arthur Konze - www.mamboportal.com
All right reserved

 
< Nazaj
//skripta za piskotke