Domov arrow Objave arrow Slovenija arrow Vprašanja novinarja Reporterja
Glavni meni
Domov
Objave
Datoteke
Vprašanja
Pristopnica
Komentarji
Kontakti
Kje smo?
E-pošta
Iskanje
Ne spreglejte
Elektronski bilten
Ramadanski post
Kur'an
Suna

Get the Flash Player to see this player.
Flash Image Rotator Module by Joomlashack.
Image 1 Title
Image 2 Title
Image 3 Title
Image 4 Title
Image 5 Title


Vprašanja novinarja Reporterja Natisni E-pošta
ImageV nadaljevanju si lahko preberete vprašanja novinarja revije Reporter, g. Nenada Glücksa, ki pripravlja prispevek o pojavih radikalizacije muslimanov v Sloveniji in naše odgovore.

Spoštovani,

za tednik Reporter pišem članek o pojavih radikalizacije muslimanov v Sloveniji.

Zanima me stališče Slovenske muslimanske skupnosti: kakšna kazen mora doleteti muslimana, ki se odvrne od vere
oziroma za tistega muslimana, ki velja za odpadnika od vere?

Ali se vam zdi prav, da mnogi muslimanski starši v Sloveniji svojim hčerkam- učenkam na osnovnih šolah- ne dovolijo
udeležiti se plavanja v okviru obveznih športnih vsebin, ker ne želijo, da bi se "slekle" v kopalke?
Kakšno je vaše stališče- morajo tudi muslimanska dekleta opraviti plavanje kot del obveznih šolskih vsebin?

Zanima me, ali imate tudi vi stališče, da žena v sklenjenem šeriatskem zakonu možu ne sme odkloniti spolnih odnosov, razen v posebnih primerih (menstruacija, nosečnost, zdravstveni razlogi)?

Kakšne so sankcije, če žena muslimanka v sklenjenem šeriatskem zakonu prevara moža?

Ali tudi v Slovenski muslimanski skupnosti sklepate šeriatske zakonske zveze?


Prosim za odgovore do petka do 14h.

Lep pozdrav,
Nenad Glücks, tednik Reporter


------------------------------- ODGOVOR -----------------------------------------

g. Glücks,

hvala, ker ste se obrnili na naš naslov.

Uvodoma bi želel z vami kot zanimivost podeliti naslednje: Če bi bili vi musliman bi vedeli, da se vaša dela pri Bogu vrednotijo glede na njihov namen. Torej, vaš prispevek za časopis bo vrednoten glede na to s kakšnim namenom ste se ga lotili. Drugo, kar bi vedeli je, da lahko v islamu vsak musliman sam interpretira vero na svoj način, vendar bo za svojo interpretacijo odgovarjal pred Bogom. Torej, vsak musliman bi moral vedeti, da bere Kur'an na lastno odgovornost. Če je po naravi bolj agresiven, se bo morda osredotočal predvsem na verze, ki govorijo o boju in kazenskih sankcijah. Če je po naravi miroljuben, se bo osredotočal na predpise, ki se tičejo etike, duhovnosti in osebne rasti.
Sodeč po tem, člani in prijatelji naše skupnosti spadajo v slednjo kategorijo, saj nihče ne zastavlja vprašanj, ki ste jih navedli. Posledično to pomeni, da Odbor Slovenske muslimanske skupnosti (SMS) o tem sploh nima sprejetega stališča. Zakaj bi ga sploh imel? Stvari so jasne. Ker je v Sloveniji - večinoma katoliški državi - v veljavi laično in ne cerkveno pravo - ga spoštujemo tako kristjani kot muslimani (na to nas na koncu obvezuje tudi islam - spoštovanje pogodb). Tudi, če bi živeli v islamski teokraciji, bi tolmačenje islamskega kazenskega prava in tudi sankcioniranje izvedli za to usposobljeni strokovnjaki, v skladu z ne tako enostavno metodologijo, na znanstven način.
Morda bo to za vas presenečenje, toda islamsko pravo je znanstvena disciplina, ki ima svoje zakonitosti. Če vas to področje (kazensko pravo) resnično zanima, morate prebrati veliko bolj resno literaturo od rumenih novinarskih prispevkov, se posvetovati s strokovnjaki s področja in zbrati različna mnenja znotraj stroke (tako kot so npr. v Sloveniji o ustavnem pravu nesoglasja, obstajajo različna mnenja o določenem vprašanju tudi med islamskimi pravniki).

Glede vprašanja o plavanju deklic, lahko rečem da bi sodeč po prebranem lahko napačno sklepali, da so vse muslimanke na svetu, ki prakticirajo vero neplavalke. Pa to ne drži. Naučijo se plavati (kar se mi zdi prav) v prilagojeni opravi za plavanje. Če imajo starši zaradi svoje interpretacije vere do tega zadržke, je to potrebno spoštovati in jih ne prisiljevati v nekaj, česar ne želijo. Deviza islama je "ni prisile v veri". To bi moralo veljati tudi za neverujoče. Nihče naj nebi imel pravico nikogar prisiljevati v njegov sistem vrednot. Zato demokratične države poznajo instrument, ki se imenuje "ugovor vesti".

Žena ima seveda svojo svobodno voljo nad katero mož nima oblasti. Na Zahodu velja popolnoma napačna predstava o vlogi žene v muslimanski družini. Ta lahko svojemu možu odkloni spolne odnose in mož jo ne sme nasilno prisiliti v spolni odnos, ker je to v nasprotju z islamom. Poslednji Poslanec, naj je Božji mir z njim, ni nikoli v svojem življenju udaril žensko ali otroka. Ravno tako za takšno dejanje (odklanjanje spolnega odnosa) ni predpisana kazen. Razumevanje muslimanov je, da je to greh, ki vpliva na njeno zagrobno življenje, saj izsiljevanje partnerja s spolnimi odnosi vodi v odtujenost in hladnost in posledično lahko tudi v ločitev. Da se razumemo: velja tudi obratno. Mož naj ne odklanja spolne odnose ženi. Musliman je dolžan svojo ženo spolno zadovoljiti. V primeru, da ji namenoma odklanja spolne odnose več kot 4 mesece, ima žena pravico zahtevati razvezo.

Na vprašanje o tem ali v naši skupnosti sklepamo šeriatske zakonske zveze, je odgovor seveda pritrdilen, tako kot to počnejo druge verske skupnosti v skladu z njihovim učenjem. V naši skupnosti sklepanje verske zakonske zveze (po sklepu Odbora SMS) pogojujemo tudi s civilno poroko. Razlog je v tem, ker država v nasprotju z npr. Hrvaško, ne priznava zakonskih zvez, ki jih sklepajo verske skupnosti. Posledično to pomeni, da bi v primeru razveze, posebnosti tako sklenjene zakonske zveze na sodišču ne bile priznane. Izjemo bi bilo morda mogoče narediti s predporočno pogodbo ali notarskim zapisom. Nekatere večinoma nemuslimanske države, kot so npr. Indija, Singapur, Filipini, Izrael, Grčija itd. imajo za muslimane vključene nekatere pravne norme islamskega prava (predvsem ki se tičejo statusnega, družinskega in dednega prava) v lastni pravni red. To precej olajša reševanje pravd na sodišču. Pri nas v Sloveniji npr. materialne obveznosti, ki jih je mož dolžan izplačati ženi v primeru razveze šeriatske zakonske zveze niso iztožljive, ker slovenski pravni red tega ne določa. Tako je spoštovanje pogodbe (kar je bistvo zakonske zveze) odvisno od moralnega (etičnega) kodeksa vsakega posameznika, ki je takšno pogodbo podpisal in ne od delovanja državnega represivnega aparata.

G. Glücks, lotili ste se precej kompleksnega področja. Želim vam uspešen zaključek prispevka v tako kratkem času.

Z lepimi pozdravi,
Edin Kumalić

--
 
-----------------------------------------------------
Slovenska muslimanska skupnost
Kotnikova 5
1000 Ljubljana
Mob: +386 31 825040
Mail: E-poštni naslov je zavarovan pred nezaželeno pošto, za ogled potrebuješ Javascript
Web: www.smskupnost.si




  Napiši prvi komentar

Samo registrirani uporabniki lahko pišejo komentarje.
Prosim, prijavite se ali registrirajte.

Powered by AkoComment Tweaked Special Edition v.1.4.6
AkoComment © Copyright 2004 by Arthur Konze - www.mamboportal.com
All right reserved

 
< Nazaj   Naprej >
//skripta za piskotke