Domov arrow Vprašanja arrow Kakšna je vloga Jezusa v islamu?
Glavni meni
Domov
Objave
Datoteke
Vprašanja
Pristopnica
Komentarji
Kontakti
Kje smo?
E-pošta
Iskanje
Ne spreglejte
Elektronski bilten
Ramadanski post
Kur'an
Suna

Get the Flash Player to see this player.
Flash Image Rotator Module by Joomlashack.
Image 1 Title
Image 2 Title
Image 3 Title
Image 4 Title
Image 5 Title


Kakšna je vloga Jezusa v islamu? Natisni E-pošta

Vprašanje:

Zanima me naslednje; Apokalipsa oz. Sodni dan. Vidim da je povezan z Isaa a.s. (Jezus) oz. z njegovim prihodom. Kot verjetno že veste, kristjani verujemo, da je Jezus Božja oseba, v islamu pa verujete, da je samo prerok. Kako je Isaa a.s. povezan z Sodnim dnem v islamu? Zanima me še njegova vloga na splošno v islamu.

Odgovor:

Islamsko stališče in pogled na Jezusa (Isa a.s.) je sredinsko glede na dve krajnosti, židovsko in krščansko. Židje zavračajo Isa a.s. (Jezusa) kot božjega poslanca in ga imajo za prevaranta in zavajalca. Z druge strani ga imajo kristjani za sina božjega in kot takega ga slavijo in obožujejo. V islamu je Isa a.s. eden izmed velikih Božjih poslancev, zelo spoštovan tako kot so Ibrahim a.s. (Abraham), Musa a.s. (Mojezes) in Muhamed s.a.v.s. To je v skladu z učenjem o Allahovi enotnosti in enostnosti Allahovega s.w.t. razodetja ter komplementarne in popolne vloge vseh objav božjim poslancem. Bistvo islama, ki se odraža v odločni pokornosti in oddanosti Allahovi s.w.t. volji, je objavljena Adamu a.s., ki jo je prenesel na svoje otroke. Vse naslednje objave (razodetja): Nuhu a.s. (Noji), Ibrahimu a.s. (Abrahamu), Musau a.s. (Mojzesu), Isau a.s. (Jezusu) in na koncu Muhamedu a.s. so bile v skladu s to objavo z določenimi dopolnitvami, ki dodatno definirajo in precizirajo odnos med človekom in Allahom s.w.t., odnose med ljudmi in odnos človeka do njegove okolice, da bi on (človek) živel v skladu z Allahovimi s.w.t. napotki. Torej, na katerokoli kontradikcijo med objavljenimi religijami islam gleda kot na ljudski faktor, ki je vnesen v religijo. Kur'an ne precizira detajle iz življenja Isa'a a.s., ampak razkriva pomembne aspekte njegovega rojstva, misije, njegovega nebovzetja ter razkriva krščanske dogme, ki se nanašajo nanj.

Merjem (Marija)

Merjem, mati Isa a.s. je hči Imranova, ki jo je njena mati pustila v hramu, da bo v službi Allahu s.w.t. Zekerija (Zahirije) prevzame skrb o njej v hramu.
Ko je Merjem postala polnoletna sveti duh, melek Džebrail (angel Gabriel), pride v liku človeka in ji prinese novico o sinu.

»Takrat so angeli rekli: »O Merjem! Allah ti oznanja veselo novico, Besedo od Njega, njegovo ime je Isa, sin Merjeme! Ugleden bo na tem in na onem svetu, eden izmed tistih, ki so (Allahu) blizu. (Kur'an 3:45).

Naprej se govori o tem, da bo govoril že kot dojenček in da bo eden izmed najboljših ljudi. Merjem dobi tudi razlago o tem kako bo dobila otroka, ko pa se jo moški ni niti dotaknil, ko Allah s.w.t. nekaj želi, samo reče: »Bodi! in tisto biva«

Isa a.s. ni božji sin

Kur'an priznava dejstvo, da Isa a.s. nima očeta ampak to ga ne naredi božjim sinom ali samim Bogom. Če bi vzeli to logiko bi lahko Ademu a.s. pripisali, da je sin božji saj on nima niti očeta niti matere. Na ta način Kur'an opozarja na nadnaravno stvarjenje obeh v naslednjem verzu:

» Primer Isa'a pri Allahu je zares kot primer Adema. Ustvarjen je od zemlje in zatem je rekel: »Bodi«! in on postane«. (Kur'an 3:59)

Isa a.s. je ena izmed členov v dolgi verigi božjih poslancev in misijonarjev, ki so poslani od Allaha s.w.t. različnim družbam in narodom, ko so potrebovali napotila oziroma ko so se oddaljili od verovanja v Allaha s.w.t. Isa a.s. je izbran od Allaha s.w.t., da bi bil poslan židom, ki so odstopili od Musaovega a.s. (Mojzesovega) učenja in učenja drugih poslancev. Allah s.w.t. mu je dal veliko čudežev (mu'džize) kako ob njegovem stvarjenju, rojstvu in otroštvu kot tudi odraslemu, da bi ljudem lažje dokazal, da je Allahov s.w.t. poslanec in da bi ga sledili.
Isa a.s. je napovedal prihod Muhameda s.a.v.s.

Isa a.s. je tudi napovedal prihod zadnjega Allahovega poslanca Muhameda a.s. O tem govori Kur'an:

»In takrat ko je Isa, sin Merjeme rekel: »O sinovi Izraela! Jaz sem poslan od Boga, da bi potrdil (resničnost ) tistega, kar je bilo pred menoj (razodeto) od Tore, in oznanim veselo novico o poslancu, ki bo prišel za menoj, z visoko hvalevrednim imenom (Ahmed)« Ko je nato prišel k njim z jasnimi znaki, so rekli: »To je očitna čarovnija.« (Kur'an 61:6)

O prihodu Muhameda a.s. govori tudi Stara in Nova Zaveza.
Primer iz Stare Zaveze:

»Obudil jim bom preroka izmed njihovih bratov, kakor tebe, in položil bom svoje besede v njegova usta in govoril jim bo vse, kar mu bom zapovedal.« (MK18:18)

V Novi Zvezi se o tem govori v Janezovem Evangeliju v poglavjih 14 in 16.

Isa a.s. je povzdignjen na nebo

Islam tudi negira krščansko dogmo, da je Isa a.s. razpet na križu. Neverniki so sklenili zaroto, da ubijejo Isa'a a.s. (isto so naredili tudi Muhamedu a.s. šest stoletij kasneje) ampak Allah s.w.t. je imel boljši plan zanj in njegove maloštevilne učence.
Kur'an nam v tretjem poglavju v verzih od 52 do 56 pojasni da Isa a.s. ni razpet ampak je povzdignjen na nebo. Allah s.w.t. ga je obvaroval teh muk in nekdo drugi je bil razpet, sovražnikom pa se je dozdelo da je to Isa a.s. To zvijačo in zaroto, ter lažne obtožbe proti Merjemi Kur'an smatra prestopom in grehom, ki so jih naredili neverniki iz judovskega ljudstva.

Isa a.s. se bo vrnil

Isa a.s. se bo vrnil pred Sodnim dnem, čeprav njegov prihod ni jasno omenjen v Kur'anu. Komentatorji Kur'ana smatrajo da verzi »Ni nobenega izmed ljudi Knjige, da ne bo pred svojo smrtjo zares verjel vanj (Isa'a), a Sodnega dne on bo priča proti njim« (Kur'an 4:159), pomenijo da se bo Isa a.s. vrnil in vsi židje in kristjani bodo verjeli vanj pred njegovo smrtjo. Tako razumevanje ima podporo v hadisih poslanca Muhameda s.a.v.s.

Eden takih hadisov je: Ebu Herejere pravi, da je Allahov poslanec Muhamed s.a.v.s. rekel: V imenu Tistega v čigavi roki je moja duša, Merjemin sin bo kmalu prišel med vas kot pravični sodnik: On bo zlomil križ, ubil svinjo, ukinil džizijo (takso, ki jo plačujejo polnoletni moški nemuslimanske skupnosti, ki je pod zaščito muslimanske države), bogatstvo in blago se bo tako namnožilo ga nihče ne bo hotel, a ena sedžda (položaj pri molitvi ko smo čelom na tleh) bo bolj vredna kot celi svet in vse kar je na njem« (Buhari in Muslim).


Slovar:  

a.s. – alejhi selam - se piše ob imenih poslancev, pomeni mir z njim. Varianta s.a.v.s. salallahu alejhi ve selem je boljša in pomeni »Allahova milost nanj in mir z njim«.
s.w.t. – subhanehu we te'ala - se piše ob imenu Allaha, pomeni slavljen in vzvišen naj bo On.
hadis – govor in dejanja poslanca Muhameda s.a.v.s.
Buhari in Muslim – dve najboljši zbirki (najbolj verodostojnih) hadisov (govor Muhameda s.a.v.s.).

Viri: 

    - Dr. Maneh Hammad Al-Johani: The truth about Jesus
    - Marko Kerševan, Nina Svetič: Koran o Koranu, Bogu, Islamu, ...
    - Sveto pismo na www.biblija.net




  Napiši prvi komentar

Samo registrirani uporabniki lahko pišejo komentarje.
Prosim, prijavite se ali registrirajte.

Powered by AkoComment Tweaked Special Edition v.1.4.6
AkoComment © Copyright 2004 by Arthur Konze - www.mamboportal.com
All right reserved

 
< Nazaj   Naprej >
//skripta za piskotke