Domov arrow Objave arrow Evropa arrow Miralem Hodžić: Mi ne temeljimo našo skupnost na nacionalni šabloni
Glavni meni
Domov
Objave
Datoteke
Vprašanja
Pristopnica
Komentarji
Kontakti
Kje smo?
E-pošta
Iskanje
Ne spreglejte
Elektronski bilten
Ramadanski post
Kur'an
Suna

Get the Flash Player to see this player.
Flash Image Rotator Module by Joomlashack.
Image 1 Title
Image 2 Title
Image 3 Title
Image 4 Title
Image 5 Title


Miralem Hodžić: Mi ne temeljimo našo skupnost na nacionalni šabloni Natisni E-pošta
ImageObjavljamo preveden intervju v.d. predsednika Vrhovnog Sabora Islamske skupnost Srbije h. Miralema Hodžića v listu ‘Glas javnosti’. Dogajanja med muslimani Srbije so zaradi podobnosti situacije zanimiva tudi za nas. V torek. 27 marca je namreč v Novem Pazaru formirana še ena Islamska skupnost, ki vključuje organizacijske enote tako iz Srbije kot tudi iz Črne Gore. Tako bosta tudi na tem delu delovali dve skupnosti muslimanov...

Zaradi česar Islamska skupnost Sandžaka ne priznava ustanovitev Rijaseta in izbor muftija h. Hamdije ef. Jusufspahića?

Islamska skupnost Sandžaka je v organizacijskem smislu povezana z Islamsko skupnostjo BiH. V tem smislu, Muhamed Salkić, generalni tajnik Rijaseta IS BiH pravi, da je Islamska skupnost BiH po svoji Ustavi dolžno skrbeti o Mešihatu IS v Sandžaku, ker je to njen sestavni del. Mi nismo sestavni del niti ene eksteritorialne Islamske organizacije, mi smo na svoji zemlji, s svojo dolgo tradicijo Islama. Citiral vam bom del te obvezujoče Ustave:

Člen 1.

Islamska skupnost v Bosni in Hercegovini je organizacijsko povezana, ena in enotna skupnost muslimanov v Bosni in Hercegovini, Bošnjakov izven domovine in drugih muslimanov, ki jo sprejemajo za svojo.
Mešihat Islamske skupnost Sandžak, Mešihat Islamske skupnost na Hrvaškem in Mešihat Islamske skupnosti v Sloveniji, so sestavni del Islamske skupnosti v Bosni in Hercegovini.

Muslimani Srbije niso samo Bošnjaki, pač v veliki meri drugi narodi, toda mi ne temeljimo našo skupnost na nacionalni šabloni.

Koliko je opravičeno ali neopravičeno njihovo sklicevanje na prenos pooblastila iz Istanbula v Sarajevo 1878. leta in trditev, da ima lahko samo Sarajevo Reis-ul-ulemo?

Srbija je imela svojo Islamsko skupnost 10 let pred BiH, namreč 18. maja 1868. leta sta knez Mihajlo Obrenović in Državni svet Kneževine Srbije sprejeli ukaz o priznanju islama kot zakonite religije, sledila pa je tudi menšura (pooblastilo) Šejh-ul-islama iz Istanbula. Torej, mi se pozivamo na tradicijo srbijanskih muslimanov, in ne bosanskih.
Spomnimo se, da so muslimani s prostora bivše Jugoslavije imeli podobno situacijo 1918. leta, ko so v združeno Kraljevino SHS vstopili s tri islamske skupnosti; Srbije, Črne Gore in BiH. Najprej je združena Islamska skupnost Srbije in Črne Gore pod Vrhovnim muftijem v Beogradu in šele leta 1930. s sprejemom Ustave je formiran Rijaset Islamske skupnosti Kraljevine Jugoslavije z Reis-ul-ulemo h. hafiz Ibrahim ef. Maglaićem na čelu, ki je bil inavguriran v Beogradu v Bajrakli džamiji in čigar sedež je bil v Beogradu. Torej, vse tri Islamske skupnosti so vnesle, v novo, svojo šeriatsko-pravni subjektiviteto in legitimnost.
Danes se mi, muslimani Srbije, pozivamo na to dejstvo in želimo čuvati in okrepiti to tradicijo.


Ali obstaja možnost dogovora z predstavniki Islamske skupnosti Sandžaka?

Seveda, vrata dogovora so odprta in ne smejo nikoli biti zaprta. Različna stališča niso in ne smejo biti povod za neenotnost in nesoglasja. V tem smislu upam, da bomo muslimani v Srbiji hitro našli skupni jezik.





  Napiši prvi komentar

Samo registrirani uporabniki lahko pišejo komentarje.
Prosim, prijavite se ali registrirajte.

Powered by AkoComment Tweaked Special Edition v.1.4.6
AkoComment © Copyright 2004 by Arthur Konze - www.mamboportal.com
All right reserved

 
< Nazaj   Naprej >
//skripta za piskotke